Tips van Y-GYM

Nooit meer op dieet......

De drie pijlers voor een goede gezondheid: Voeding, Beweging en Rust

Nooit meer diëten……
De lente is begonnen, tijd voor nieuwe ideeën…..wie doet er mee???
Buiten schijnt de zon, de temperatuur klimt omhoog, je energiepijl stijgt en we worden steeds actiever. Zorg voor een goede balans tussen actie en rust en zorg voor voldoende goede voedingsstoffen.

Pijler nummer 1, voeding:
Wil je meer weten en persoonlijk laten uitrekenen wat jij nodig hebt voor een gezonde Leefstijl meld je dan aan en stuur een mail naar info@y-gym.nl.
De leden van Y-GYM bied ik dit Persoonlijke advies en een huidplooimeting (meting vet%) en begeleiding op voedingsgebied aan voor € 25,- per advies. Bij dit advies, laat ik je precies weten wat je dagelijks nodig hebt aan voedingsstoffen en wat nog belangrijker is, in welke hoeveelheden en verhoudingen. Dit zorgt voor de juiste balans!
Nooit meer op dieët!!!!

Pijler nummer 2, Beweging:
Zorg voor voldoende beweging, 30 minuten per dag. Onder beweging verstaan we o.a. huishoudelijk werk, boodschappen doen, van en naar het werk lopend of fietsend, pak de trap ipv de lift, kinderen wegbrengen naar school etc.. Daarnaast promoot ik minimaal 2x en maximaal 4x per week intensief sporten voor met name spieropbouw en conditie met voldoende RUST om te herstellen.
Dat is meteen pijler nummer drie.

Pijler nummer 3, Rust:
Naar gelang je activiteiten patroon, moet je vooral ook, voldoende tot rust komen om al je lichaamsprocessen de tijd te geven te herstellen. Hoe zwaarder je traint, hoe meer rust, je je lichaam moet geven. Anders loop je het risico overtraind te raken. Gemiddeld hebben we 6 tot 8 uur slaap nodig per nacht. Zorg voor een stille, donkere omgeving, dus geen televisie of computers, tablets of telefoons aan.

De valkuilen:
Pas op voor negatieve invloeden op je voedings-bewegingspatroon bijvoorbeeld “Buikvet”, de sluipmoordenaar. Dit verhoogt namelijk het risico op hart- vaatziekten, diabetici. Hoe voorkom je het teveel aan buikvet. Let vooral op de suiker en vet inname en het grote gevaar voor buikvet, alcohol. Wil je met name buikvet verliezen eet dan veel groene groente, en veel eiwitten, minder granen en vermijd suiker, zuivelproducten en alcohol.

DUS EET VOORAL:
Eiwitten: magere vleessoorten zoals kip, kalkoen, rundvlees en de goede vette vis als zalm en tonijn. Neem ook noten en plantaardige eiwitten.
Groene groente: eet bij elke maaltijd wat groente, goed voor het verminderen van buikvet
Vet: de goede vetten zoals plantaardige producten olijf en of kokosolie, vette vissoorten

BEPERK:
Granen: eet vooral de volkorenproducten en zilvervliesrijst, maar hoeft echt niet bij elke maaltijd
Fruitsuikers: niet meer dan twee stuks per dag (hou bloedsuikerspiegel stabiel, niet teveel fruit)
Zuivel: zo min mogelijk melk en kaas! Betere zuivel is kwark en magere yoghurt!

VERMIJD:
Suikers: let ook op de verborgen suikers (kijk op verpakkingen)
Verzadigde vetten: de V van Verkeerde Vetten (vergelijk verpakkingen)
Alcohol: Funest voor buikvet

DOE AAN:
Krachttraining, ga minstens twee keer per week krachttraining doen voor de spieropbouw want hoe groter de spiermassa hoe hoger de stofwisseling is. Dus des te beter voor het verbruik van energie. Krachttraining zorgt tevens voor sterkere spieren, pezen, gewrichten en betere botdichtheid.

EN ONTSPAN:
Stress, is een negatieve factor in ons lichaam. Het stofje cortisol wat wordt aangemaakt tijdens stressvolle periodes zorgt met name voor de opslag van buikvet. Het viscerale(ongezonde) vet in het lichaam neemt toe en dat moeten we, voor een goede gezondheid, juist voorkomen. Zorg voor voldoende ontspanning na het werk en in de thuissituatie. Ga juist sporten, om eventuele stress te beperken. Met sporten kun je dingen uit je hoofd zetten en raak je je negatieve gedachten kwijt. Overdrijf het sporten ook niet teveel want anders raak je weer overtraind en dat kan ook heel vervelend zijn. Zorg voor 24 uur rust na een zware training.

Ik hoop, dat ik jullie met deze voorjaarstips een nieuwe kijk hebt gegeven op een gezondere nieuwe lijfstijl en wil je een meer persoonlijk advies, laat het me dan weten mail naar info@y-gym.nl tot gauw, Helen

TENSLOTTE DE 8 MINUTE WORKOUT:

Principe: 4 oefeningen achter elkaar uitvoeren, elke oefening 20 sec met 10sec rust en 4 rondjes achter elkaar.
Oefeningen:
1. Squat
2. Push ups
3. Lunge jump
4. Burpee

Wie kan er geen 8 minuutjes per dag vrij maken……..volgende keer oefeningen voor een sterke core!

divider4

Overige Tip's


NIEUWE LES, H.I.I.T. training, no excuse anymore, half uur training!

Lees meer >

Leuk om te lezen, artikel over Detoxen

Lees meer >

Winterseizoen 2017/2018, lesaanbod Y-GYM

Les aanbod Y-GYM:
Maandag 20.00 uur Bodyshape NewStyle
Woensdag

Lees meer >

Nieuw van Y-GYM, extra buitenlessen vanaf 1 mei!

Buitenlessen, Y-GYM! Vanaf 1 mei, gaan we van start met nieuw rooster met nieuwe buitenlessen. Kom in actie en geniet van het buiten zijn. Tot gauw, Helen van der Voort, Y-GYM

Lees meer >

Discipline

Lees meer >

Bikkelweek, 3 april tot en met 9 april. Niet twijfelen, gewoon doen!

INFO@Y-GYM.NL VOOR AANMELDING BIKKELWEEK 3 TOT EN MET 9 APRIL OP IJBURG!

Lees meer >

BIKKELWEEK, 7 NOVEMBER TOT EN MET 13 NOVEMBER

Lees meer >

Actie week Y-GYM, 11 april t/m 17 april

Kortom een week die je als sportliefhebber niet mag missen. Geef je snel op via info@y-gym.nl ovm Bikkel Week.

Lees meer >

Comfortzone...

Comfortzone……als je altijd blijft trainen op een zelfde niveau en jezelf nooit eens uitdaagt een stapje verder te gaan zal je op een gegeven moment stil blijven staan in de ontwikkeling op sportief gebied. Dus stap er eens uit…heb lef…doe mee. Probeer jezelf eens uit te dagen in het voorjaar een SPECIALE WEEK voor durfals. Voor iedereen lid of geen lid een kans om uit die comfortzone te kruipen. En jezelf te confronteren met vroeg opstaan, hard sporten een hele week lang! Informatie te verkrijgen per mail info@y-gym.nl

Lees meer >

VAKANTIE WORK-OUT VOOR WIE WIL BLIJVEN BEWEGEN

Lees meer >