Tips van Y-GYM

Leuk om te lezen, artikel over Detoxen

Artikel Personal Bodyplan, Tom Barten, fitnessgoeroe leuk om te lezen! Hoe werkt je lichaam, waarom werkt een eenzijdig dieet op korte termijn maar op langer termijn niet.

Detoxen, weet je het heel zeker?
Tuurlijk verlies je lichaamsgewicht als je 7 dagen alleen maar sapjes drinkt. Dat heeft overigens niets met die sapjes zelf te maken. Maar met het crashdieet van minder dan 800 kcal dat je volgt. Ja, het is een crashdieet, maar dan verpakt en verkocht in een hip jasje.
Bovendien is het geen lichaamsgewicht wat je verliest, maar voor het overgrote deel vocht. Waarom?
Wanneer je gaat detoxen schrap je onder andere drastisch de koolhydraten en het gevolg daarvan is dat je spierglycogeen dan afneemt en iedere gram spierglycogeen bevat 3-4ml water.
Dus ga maar na…..wat er gebeurt, je welverdiende spieren die je met jouw inzet in de gym hebt opgebouwd gooi je nu overboord om alleen wat kg op de weegschaal te verliezen…????
Hoe lang houdt je dit vol? Detoxen is geen structurele verandering maar symptoombestrijding. Heel ironisch toch, om mensen nieuwe eetgewoontes aan te willen leren door ze alleen maar te laten drinken waar hebben we anders tanden en kiezen voor gekregen?
En het beloofde ontgiften van je lichaam? Ik stel je de volgende 6 vragen:
1. Heb je een lever?
2. Heb je nieren?
3. Heb je een maag-darmstelsel?
4. Heb je lymfestelsel?
5. Heb je een huid?
6. Heb je onlangs batterijen gegeten?
Als je op de eerste vijf vragen een Ja als antwoord hebt en op de laatste een Nee, dan heb je geen Detox programma nodig. Wij zijn prima uitgerust met een wonderbaarlijk reinigingssysteem die dat allemaal zelf kan.
Dus zorg goed voor je zelf en blijf zoveel mogelijk bij de basis van voedsel. Clean and Healthy food.
Geen pakjes, potjes, zakjes, voorverpakte voedingswaren maar zoveel mogelijk verse producten. Zelf klaarmaken dan weet je wat je eet en als je dan de 80-20% regel hanteert komt het allemaal goed.
80% van de dag de goede voedingsmiddelen eten groente, vlees, vis of ei , fruit, zetmelen zoals volkoren brood, crackers, rijst of pasta en 20% uit andere minder goede producten dan zit je altijd goed!
En wil je echt afvallen, let vooral op de verborgen suikers en vetten van producten die je eet. Beweeg voldoende en doe ook zeker aan krachttraining. Bouw je spiermassa op. Zorgt voor hogere stofwisseling, fitheid voor het hele lichaam. Niet alleen voor de spieren maar ook voor de pezen en gewrichten en de botdichtheid in het menselijk lichaam.

divider4

Overige Tip's


Winterseizoen 2017/2018, lesaanbod Y-GYM

Les aanbod Y-GYM:
Maandag 20.00 uur Bodyshape NewStyle
Woensdag

Lees meer >

Nieuw van Y-GYM, extra buitenlessen vanaf 1 mei!

Buitenlessen, Y-GYM! Vanaf 1 mei, gaan we van start met nieuw rooster met nieuwe buitenlessen. Kom in actie en geniet van het buiten zijn. Tot gauw, Helen van der Voort, Y-GYM

Lees meer >

Discipline

Lees meer >

Bikkelweek, 3 april tot en met 9 april. Niet twijfelen, gewoon doen!

INFO@Y-GYM.NL VOOR AANMELDING BIKKELWEEK 3 TOT EN MET 9 APRIL OP IJBURG!

Lees meer >

BIKKELWEEK, 7 NOVEMBER TOT EN MET 13 NOVEMBER

Lees meer >

Actie week Y-GYM, 11 april t/m 17 april

Kortom een week die je als sportliefhebber niet mag missen. Geef je snel op via info@y-gym.nl ovm Bikkel Week.

Lees meer >

Comfortzone...

Comfortzone……als je altijd blijft trainen op een zelfde niveau en jezelf nooit eens uitdaagt een stapje verder te gaan zal je op een gegeven moment stil blijven staan in de ontwikkeling op sportief gebied. Dus stap er eens uit…heb lef…doe mee. Probeer jezelf eens uit te dagen in het voorjaar een SPECIALE WEEK voor durfals. Voor iedereen lid of geen lid een kans om uit die comfortzone te kruipen. En jezelf te confronteren met vroeg opstaan, hard sporten een hele week lang! Informatie te verkrijgen per mail info@y-gym.nl

Lees meer >

VAKANTIE WORK-OUT VOOR WIE WIL BLIJVEN BEWEGEN

Lees meer >

Nooit meer op dieet......

Lees meer >

Hoe kom ik de wintermaanden zo goed mogelijk door

Winterdip?

Werk aan je voedings en bewegings patroon.

Zorg voor voldoende beweging, vooral in de buitenlucht en eet zo vers en gevarieerd mogelijk.

Let op je suikerinname, zorgt misschien voor een snelle opkikker maar geeft je daarna een grotere dip.

Voedingssuplementen voor de wintermaanden: Vitamine D, B12, magnesium, zink, ijzer.

Lees meer >